Het kunstgrasveld in Galmaarden is nu officieel geopend. Een sportief hoogtepunt en een belangrijke investering om onze jeugd in eigen gemeente te laten sporten en de outdoor sportbeoefening minder weersafhankelijk te maken.

Begin 2017 vonden de eerste gesprekken plaats over de aanleg van een kunstgrasveld in onze gemeente. Na overleg met het schepencollege en de sportraad werd er beslist om te investeren in de aanleg van een kunstgrasveld op de sportsite van Galmaarden. Elke inwoner, vereniging, bedrijf of school kan een aanvraag indienen om het kunstgrasveld te huren, rekening houdend met de kalender van de voetbalclub.

De eerste spadesteek werd op 2 mei 2018 gegeven en de werkzaamheden verliepen perfect volgens planning. Het volledige terrein werd afgegraven en een nieuwe drainering werd aangelegd. Verder werd er een nieuwe led-verlichting en omheining geplaatst. De Finse piste langsheen het terrein is breder gemaakt zodat ze mooi aansluit en één geheel vormt. Het terrein was af in juli en werd voorlopig opgeleverd op 14 augustus.

En op 8 september was hét moment aangebroken om het kunstgrasveld officieel te openen. Onze schepen van Sport, Ludo Persoons, kreeg de eer om het tricolore lintje door te knippen. De vele aanwezigen konden nadien genieten van een hapje en een drankje, aangeboden door het gemeentebestuur. De jonge voetballers van FC Galmaarden konden achteraf deelnemen aan een freestyle soccerinitiatie.

We zetten een belangrijke sportieve stap vooruit. Een weg die we de komende jaren verder willen inslaan om doelgericht te investeren in infrastructuur zodat onze inwoners kunnen sporten in eigen gemeente. Want sporten is gezond. - Ludo Persoons, Schepen van Sport

Dat sport mensen verbindt, is duidelijk. Galmaarden staat bekend om zijn bruisende sportleven. Zowel bij jong als oud. Onze verenigingen verdienen dan ook de nodige steun. Het zijn onze sporters en hun supporters die zorgen voor een grote dosis energie en onze gemeente letterlijk in beweging zetten. Daarom gaan we voor een sterk sportaanbod voor jong en oud.

>> Lees hoe we de toekomst van Galmaarden zien op vlak van sport en vrijetijdsbesteding