JONGCD&V Galmaarden is de jongerenorganisatie van onze partij. Onze jongeren zetten zich in voor kinderen, andere jongeren en jonge ouders uit de buurt. Want goed burgerschap wordt al gevormd in onze jonge jaren. Doorheen het jaar worden heel wat activiteiten georganiseerd die gratis of aan zeer democratische prijzen worden aangeboden zodat iedereen kan deelnemen.

Voorzitster Melissa Van Eesbeek aan het woord:

Sinds januari 2016 werd ik verkozen als voorzitster van JONGCD&V Galmaarden. Ik mocht de ideeën bundelen van een toffe groep jonge krachten en ermee aan de slag gaan. Doorheen de afgelopen jaren, zag ik enthousiasme van onze leden en ook het aantal leden stijgen. Wat mij uiteraard bijzonder blij en fier maakt. Deze jongeren zijn gedreven om zich in te zetten voor kinderen en andere jongeren in onze buurt. Dit doen we jaarlijks door heel wat activiteiten te organiseren die gratis of aan zeer democratische prijzen worden aangeboden. Zo kan iedereen deelnemen. Ons Sinterklaasfeest, de paaseierenraap en de Tropocalipse fuif zijn hier slechts enkele voorbeelden van. We trekken ook jaarlijks door de Galmaardse straten voor een grote lenteschoonmaak. Op die manier brengen we thema's onder de aandacht die voor ons als jongeren belangrijk zijn.

Februari: Pannenkoekenslag                                  Maart: Zwerfvuilactie         April: Paaseierenraap

Mei: CD&V-Gezinsdag Bobbejaanland                   Juni: Afterwork                          Juli: Tropocalipse (fuif)

November-december: Sinterklaasfeest                Najaar: Cycloscross

Los van al deze activiteiten durf ik zeggen dat we ook een groep vrienden geworden zijn doorheen de jaren. Zo komen we regelmatig samen voor een BBQ, spelnamiddag of quizavond. Hier hecht ik zelf als voorzitster veel belang aan. Ik ben er namelijk van overtuigd dat een goede sfeer, sterke banden en vertrouwen in elkaar ons allen én onze jongerenwerking vooruit helpt. En hé, is dat niet net onze slogan? SAMEN DE WEG VOORUIT!!

>> Wil jij ook graag lid worden van deze bloeiende, enthousiaste groep jongeren?

Ga dan naar onze Facebookpagina en stuur ons een berichtje. Of mail naar m.vaneesbeek@hotmail.be. Je kan ook altijd een van onze leden aanspreken op straat, op café of op een evenement in onze gemeente.